Ο ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΟΣ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΤΖΕΡΜΙΑ

29/10/2007: Χάρη σε μια ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία του Προέδρου της ΝΟΔΕ Νέας Δημοκρατίας Βάδης-Βυρτεμβέργης, Τ. Βασιλειάδη, Έλληνες μετανάστες και Γερμανοί φιλέλληνες της Στουτγάρδης είχαν την ευκαιρία το περασμένο Σάββατο να γνωρίσουν από κοντά τον Καθηγητή Παύλο Τζερμιά και το έργο του, κατά την παρουσίαση του νέου βιβλίου του: Ο Ριζοσπαστικός Φιλελευθερισμός του Κ. Καραμανλή. Μια διαλεκτική διερεύνηση με πυξίδα την Κοινωνική Δικαιοσύνη.

Για τον διακεκριμένο Έλληνα συγγραφέα και αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας Αθηνών, που ζει και δραστηριοποιείται ενεργά εδώ και πάνω από 50 χρόνια στην Ελβετία και τιμά ιδιαίτερα την πατρίδα μας, μίλησε στο κοινό η ευρωβουλευτής της ΝΔ. Δρ. Μαρία Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου.

Η ευρωβουλευτής τόνισε την πολυσχιδή πνευματική προσωπικότητα του Π. Τζερμιά αναφερόμενη ιδιαίτερα στο πλούσιο συγγραφικό έργο του. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο συγγραφέας αναλύει στα βιβλία του το έργο και την πολιτική φιλοσοφία του Κωνσταντίνου Καραμανλή στηριζόμενος εκτός των άλλων και σε προσωπικές πληροφορίες και μαρτυρίες δεδομένου ότι υπήρξε στενός φίλος του αείμνηστου Εθνάρχη.

ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΦΤΑΝΟΥΝ ΤΟ 15% ΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΕ. ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗ

ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΣH
28/10/2007: "Η θέσπιση ενός πλαισίου το οποίο θα αποτρέπει την κατάχρηση διαδοχικών συμβάσεων απασχόλησης ορισμένου χρόνου για τους συμβασιούχους που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες στα θεσμικά όργανα και υπηρεσίες της ΕΕ ήταν ένας από τους στόχους της οδηγίας 1997/ 70 / EC αναφορικά με τη συμφωνία -πλαίσιο για εργασία ορισμένου χρόνου".

Τη γενικόλογη αυτή απάντηση έδωσε ο Αντιπρόεδρος της Ευρ. Επιτροπής κ. Σιμ Κάλλας, κατά τη συνεδρίαση της ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, στη σχετική ερώτηση της ευρωβουλευτού της ΝΔ, κ. Μαρίας Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου. Η ευρωβουλευτής με βάση την παραπάνω οδηγία που απαγορεύει την κατάχρηση των συμβάσεων ορισμένου χρόνου, ζήτησε στοιχεία για το κατά πόσον τα όργανα και οι υπηρεσίες της ΕΕ τηρούν τη συγκεκριμένη αρχή και ποιό είναι το ποσοστό των συμβασιούχων που εργάζεται στις υπηρεσίες και τα όργανα της ΕΕ.

Στη συνέχεια της απάντησής του αναφερόμενος στα μέτρα αποτροπής της κατάχρησης των συμβάσεων που προβλέπει η οδηγία, ο Αντιπρόεδρος της Ευρ. Επιτροπής τόνισε ότι οι διατάξεις που ρυθμίζουν την απασχόληση προσωπικού στα ευρωπαϊκά όργανα καθορίζονται από τον Κανονισμό Προσωπικού, ο οποίος εγκρίθηκε από το Συμβούλιο μετά από διάλογο με εκπροσώπους των εργαζομένων. Σύμφωνα μ' αυτόν τα ευρωπαϊκά όργανα επιτρέπεται να προσλάβουν μόνιμους ανώτερους υπαλλήλους, προσωρινούς υπαλλήλους και υπαλλήλους ορισμένου χρόνου. Oι δύο πρώτες κατηγορίες εργαζομένων καταλαμβάνουν οργανικές θέσεις σύμφωνα με το οργανόγραμμα, χωρίς να υπάρχει όριο στις αρμοδιότητες που μπορούν να ασκήσουν. Αντίθετα οι υπάλληλοι ορισμένου χρόνου δεν κατέχουν οργανικές θέσεις και εργάζονται υπό την επίβλεψη μόνιμων ανωτέρων υπαλλήλων. Οι διατάξεις της οδηγίας 1997/ 70 / EC προβλέπουν για τους υπαλλήλους ορισμένου χρόνου μια πρώτη σύμβαση ορισμένης διάρκειας, μια παράταση της σύμβασης για καθορισμένο διάστημα και μια τρίτη σύμβαση αορίστου χρόνου.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απασχολεί 2300 υπαλλήλους ορισμένου χρόνου. Μια άλλη κατηγορία υπαλλήλων ορισμένου χρόνου καλύπτει ειδικές ανάγκες, οι οποίες δεν αναφέρονται στο οργανόγραμμα ή καλύπτει θέσεις μόνιμου προσωπικού που έχουν εγκαταλείψει προσωρινά τη θέση τους. Η διάρκεια απασχόλησης των συγκεκριμένων υπαλλήλων φθάνει μέχρι και τα τρία έτη. Η κατηγορία αυτή αποτελεί το 15% περίπου του συνολικού προσωπικού και ειδικότερα για την Ευρ. Επιτροπή ο αριθμός τους φθάνει τους 3200.

Σε συμπληρωματική ερώτηση της κ. Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου για το θέμα των υπαλλήλων ορισμένου χρόνου που αποκτούν δικαιώματα από προϋπηρεσία και μπορούν να ξεπεράσουν σε προσόντα τους επιτυχόντες σε διαγωνισμούς οι οποίοι μένουν αδιόριστοι, ο Αντιπρόεδρος της Ευρ. Επιτροπής απέφυγε να απαντήσει. Δεν κατέστησε σαφές αν υπάρχει ρήτρα προτίμησης αλλά ανάφερε ότι ισχύουν οι νόμοι της αγοράς εργασίας για τις σχέσεις εργοδοτών - υπαλλήλων.

ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ "ΔΥΣ"-ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΣH
25/10/2007: Σε συνέχεια της έγκρισης από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο της Γραπτής Δήλωσης (αριθ. 64/2007) που συνέταξε η Μαρία Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου, Ευρωβουλευτής ΝΔ, και συνυπέγραψαν μέλη άλλων έξι πολιτικών ομάδων του Ε.Κ., σχετικά με τις διακρίσεις και τον κοινωνικό αποκλεισμό παιδιών με δυσμαθησιακά προβλήματα (π.χ δυσλεξία, δυσφασία, δυσπραξία, αδυναμία συγκέντρωσης κλπ), συνεδρίασε σήμερα στο Στρασβούργο η Διακομματική Ομάδα "Οικογένεια και Προστασία του Παιδιού' υπό την προεδρία της ελληνίδας ευρωβουλευτού.

Στη συνάντηση συμμετείχαν ευρωβουλευτές όλων των κομμάτων, επιστήμονες, οικογενειακές οργανώσεις και ενώσεις νέων με δυσμαθησιακά προβλήματα. Ο Επίτροπος για θέματα Υγείας κ. Μ. Κυπριανού, ο οποίος αναχώρησε εκτάκτως για τις Βρυξέλλες, απέστειλε δισέλιδη επιστολή όπου παρουσιάζει τις δυνατότητες προγραμματισμού δράσεων στο τομέα της υγείας για την αντιμετώπιση παρόμοιων προβλημάτων.

Ο Γενικός Διευθυντής Εκπαίδευσης και Πολιτισμού της Κομισιόν και ο Διευθυντής του ιδιαίτερου γραφείου του Επιτρόπου για θέματα Απασχόλησης και Κοινωνικών Θεμάτων, κ. Spidla, παρουσίασαν τις δράσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και τις ευθύνες των Κρατών μελών για την προσαρμογή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και συστημάτων στις ειδικές ανάγκες των παιδιών με μαθησιακά προβλήματα ώστε να μην υφίστανται διακριτική μεταχείριση. Η υιοθέτηση μέτρων για την κοινωνική τους ένταξη, η προώθηση της έρευνας για την καλύτερη διάγνωση και αντιμετώπιση των προβλημάτων "δυσ", η συλλογή στατιστικών στοιχείων και η θέσπιση δεικτών για την ομοιόμορφη αναγνώριση των διαταραχών μάθησης μέσω των νέων Ευρωπαϊκών προγραμμάτων για την υγεία και την έρευνα ήταν τα κυριότερα θέματα στα οποία αναφέρθηκαν οι ομιλητές.

Οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι μόνο η έγκαιρη, εντατική και διατομεακή ιατρική και εκπαιδευτική αντιμετώπιση των μαθησιακών προβλημάτων θα αποτρέψει τις διακρίσεις και την περιθωριοποίηση και θα δώσει δυνατότητες για ισότιμη συμμετοχή των παιδιών στην κοινωνία των ενεργών πολιτών και σε μελλοντικές επαγγελματικές ευκαιρίες. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη διακρατική σύνδεση των οργανώσεων ώστε να ανταλλάσουν τις βέλτιστες πρακτικές και να προτείνουν δράσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η Μ.Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου σε δήλωσή της τόνισε ότι "εκτός από τη δυνατότητα αξιοποίησης των ευκαιριών του Ευρωπαϊκού Πλαισίου για τη δια βίου μάθηση και του προγράμματος PROGRESS για την κοινωνική ένταξη, η νέα Στρατηγική για την Υγεία ( 2008-2013) και οι νέες τεχνολογίες ανοίγουν προοπτικές για ικανοποίηση των αιτημάτων των πολιτών με διαταραχές μάθησης."

ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΟΥ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗ ΓΙΑ ΤΟ 2006

25/10/2007: Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο ψηφίζει σήμερα την ετήσια έκθεση του Ευρωπαίου Διαμεσολαβητή για το έτος 2006. Κατά τη συζήτηση στην ολομέλεια που προηγήθηκε της ψηφοφορίας, η ευρωβουλευτής της ΝΔ, Μ.Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου, υποστήριξε ότι από τις 3889 αναφορές που κατατέθηκαν στον Ευρωπαίο Διαμεσολαβητή το 2006, μόνο οι 838 εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του ενώ οι υπόλοιπες 3051 υπερβαίνουν τα καθήκοντά του.

Η ευρωβουλευτής κάλεσε το Διαμεσολαβητή, κ. Ν.Διαμαντούρο, να αξιοποιήσει το πολυπληθές προσωπικό του γραφείου του για ικανοποίηση του μικρού ποσοστού ευρωπαίων πολιτών που καταγγέλλουν βάσιμα κακοδιοίκηση στα ευρωπαϊκά όργανα. Ιδιαίτερα υπογράμμισε την αναγκαιότητα ανάληψης πρωτοβουλίας για έλεγχο της ομαλής λειτουργίας της υπηρεσίας επιλογής προσωπικού των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (EPSO).
Επαίνεσε τη δημοσίευση του καταλόγου βέλτιστων διοικητικών πρακτικών αλλά δήλωσε την αναγκαιότητα δυνατότητας υποβολής παραπόνων για τη λειτουργία του ίδιου του γραφείου του Διαμεσολαβητή.

Ως προς το ανοιχτό αίτημα του Διαμεσολαβητή για επέκταση των δικαιωμάτων και αλλαγή του Καταστατικού του, η Μ.Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου τόνισε ότι "απαραίτητη προτεραιότητα είναι ο σεβασμός των προσωπικών δεδομένων των ευρωπαίων εργαζομένων ή εκλεγμένων σε ευρωπαϊκά όργανα, η εχεμύθεια των υπαλλήλων, η ανεξάρτητη λειτουργία του Δικαστηρίου Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ) και η αυτόνομη αρμοδιότητα των ευρωπαϊκών και διεθνών οργάνων ελέγχου των ανθρωπίνων δικαιωμάτων".

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ

23/10/2007: Μετά από συστηματική επεξεργασία στην Επιτροπή Απασχόλησης του ΕΚ της πρότασης Σύστασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εγκρίνεται από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, σε πρώτη ανάγνωση, η θέσπιση Ευρωπαϊκού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων για τη Διά Βίου Μάθηση.

Η ευρωβουλευτής της ΝΔ, Μαρία Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου, μέλος της Επιτροπής Απασχόλησης, συνέβαλε ουσιαστικά με τις υπερψηφισθείσες τροπολογίες της στη διαμόρφωση του τελικού κειμένου της Σύστασης. Η θέσπιση του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων για τη Δια Βίου Μάθηση αποβλέπει στη σύγκριση όχι πτυχίων αλλά μαθησιακών αποτελεσμάτων που αποκτώνται σε διαφορετικά και πολύμορφα εθνικά συστήματα. Στόχος είναι η ενίσχυση της συνεργασίας και η δημιουργία αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ των εθνικών αρχών και των φορέων παροχής εκπαίδευσης και κατάρτισης για την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και υποστήριξη της κινητικότητας.

Οι τροπολογίες της κ. Παναγιωτοπούλου-Κασσιώτου επικεντρώθηκαν στην ανάγκη σύνδεσης πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και απασχόλησης και τη δημιουργία γεφυρών μεταξύ "τυπικής", "μη τυπικής" και "άτυπης" μάθησης, ώστε να προκύψουν προοπτικές για τη Δια Βίου Μάθηση. Όπως διαπιστώνεται στα Κράτη Μέλη, ένα μεγάλο μέρος του επιστημονικού δυναμικού με σπουδές στο εξωτερικό, αλλά και εργαζόμενοι με μέση και ανώτερη επαγγελματική κατάρτιση έχουν χάσει πολύτιμο χρόνο για την αναγνώριση των πτυχίων και των προσόντων τους, αλλά και το κέφι τους να συνεχίσουν τη μαθησιακή προσπάθεια με αμφίβολα αποτελέσματα. "Είναι ευνόητο ότι ακόμα λιγότερο ενδιαφέρον παρουσιάζει για τους ενήλικες η "μη τυπική" μάθηση, που συνήθως δεν συνδυάζεται με την αίγλη αναγνωρίσιμου πτυχίου, αφού οι εθνικές αρχές δεν την δέχονται ως απόδειξη γνώσεων. Περισσότερη δυσπιστία εκδηλώνουν οι επίσημες αρχές για την "άτυπη" μάθηση, που προέρχεται από την καθημερινή εργασιακή εμπειρία", δήλωσε χαρακτηριστικά η ευρωβουλευτής.

Τέλος, η Μαρία Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου υπογράμμισε ότι η θέσπιση του Ευρωπαϊκού Πλαισίου επαγγελματικών προσόντων σε συνδυασμό με το Ευρωπαϊκό βιογραφικό σημείωμα EUROPASS, το Ευρωπαϊκό σύστημα μεταφοράς ακαδημαϊκών μονάδων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση (ECTS) καθώς και των πιστωτικών μονάδων για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (ECVET) συμβάλουν στη δημιουργία ενός ενιαίου, ανταγωνιστικού ευρωπαϊκού χώρου της γνώσης, με γέφυρες ανάμεσα στους πολυπληθείς φορείς που την παρέχουν και στα πολλαπλά επίπεδα κατανομής της. Υποστήριξε όμως ότι η συμμετοχή των Κρατών-Μελών με τη δημιουργία Εθνικών Πλαισίων Επαγγελματικών Προσόντων πρέπει να συνδυάζεται με πιστοποίηση της ποιότητας από αναγνωρισμένους διεθνείς κλαδικούς οργανισμούς και η προσαρμογή στο ΕΠΕΠ να γίνεται σε εθελοντική βάση, με ευελιξία και σεβασμό των τοπικών ιδιαιτεροτήτων.

“OΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ”: ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΤΗΝ ΓΑΛΛΙΑ

16/10/2007: Προσκεκλημένη από την Εθνική Ένωση Οικογενειακών Οργανώσεων της Γαλλίας (UNAF), η ευρωβουλευτής της N.Δ., Μαρία Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου, πρόεδρος της Διακομματικής Ομάδας του Ευρ.Κοινοβουλίου "Οικογένεια και Προστασία του Παιδιού ", συμμετείχε στις 13 Οκτωβρίου σε συνέδριο στην Tours της Γαλλίας, με θέμα "Οικογένειες και ΕΕ".

Oι συμμετέχοντες, ακαδημαϊκοί, πολιτικοί και εκπρόσωποι ευρωπαϊκών οργάνων και οικογενειακών οργανώσεων, αντάλλαξαν απόψεις για τις δυνατότητες εναρμόνισης συγκρουόμενων ευρωπαϊκών νομοθεσιών, που αφορούν στο γάμο, στο διαζύγιο και στην κηδεμονία παιδιών και πρότειναν μέτρα για τον καλύτερο συνδυασμό οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής.

H M.Παναγιωτοπούλου στην εισήγησή της τόνισε την οικονομική και κοινωνική σπουδαιότητα παροχής επαρκών υπηρεσιών φροντίδας για παιδιά και ηλικιωμένους: «Είναι ανάγκη η ΕΕ να προχωρήσει στη νομική αναγνώριση του χρόνου που αφιερώνεται και των άτυπων προσόντων που αποκτώνται κατά τις παραπάνω δραστηριότητες από μέλη της ίδιας της οικογένειας».

Η ευρωβουλευτής υπογράμμισε ότι « εν όψει του σοβαρού δημογραφικού προβλήματος στην ΕΕ, τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και το Συμβούλιο έχουν αναγνωρίσει την ανάγκη για άμεση δράση, ώστε οι Ευρωπαίοι να μπορούν να πραγματοποιούν τις οικογενειακές τους επιθυμίες. Υπενθύμισε την πρόσφατη αποδοχή από το ΕΚ Έκθεσής της που καλεί τα Κράτη Μέλη και την ΕΕ να ανταποκριθούν στις ανάγκες των νέων ανδρών και γυναικών, όταν αυτοί,παράλληλα με τις σπουδές ή την κατάρτισή τους, αναλαμβάνουν και οικογενειακές ευθύνες φύλαξης παιδιών ή εξαρτημένων ατόμων, ώστε να μην αναγκάζονται να επιλέξουν μεταξύ των εκπαιδευτικών και οικογενειακών τους επιδιώξεων.

Τέλος, η M.Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου υποστήριξε ότι η οικογενειακή πολιτική είναι και πρέπει να παραμείνει αρμοδιότητα των Κρατών Μελών αλλά αυτό δεν εμποδίζει την ενσωμάτωση της οικογενειακής διάστασης σε όλες τις ευρωπαϊκές πολιτικές. Στο πλαίσιο αυτό χαιρέτισε την ενεργό κινητοποίηση των ευρωπαϊκών οικογενειακών οργανώσεων και την πρωτοβουλία της Συνομοσπονδίας Ευρωπαϊκών Οικογενειακών Οργανώσεων (COFACE) να οργανώσει ημερίδες σε εθνικό επίπεδο με θέμα "Πολίτες, Οικογένεια, Ευρώπη", τα αποτελέσματα των οποίων θα παρουσιαστούν το Μάιο 2008 σε συνέδριο στις Βρυξέλλες.

«ΔΙΑ BΙΟΥ MΑΘΗΣΗ» ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ : ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΤΟΥ ΕΛΚ, ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

15/10/2007: Με θέμα τη «Δια Βίου Μάθηση» και με ιδιαίτερη αναφορά στην πολλαπλή σημασία της για τις γυναίκες, η ευρωβουλευτής της Ν.Δ. Μαρία Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου έλαβε μέρος, με εισήγησή της, στο Συνέδριο των Γυναικών του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (ΕΛΚ), που διεξήχθη στην Αθήνα από 12-14 Οκτωβρίου.

Στις εργασίες του Συνεδρίου, που έγιναν υπό την προεδρία της Γερμανίδας ευρωβουλευτού Doris Pack και οργανώθηκαν με τη φροντίδα της Εληνίδας αντιπροέδρου των Γυναικών του ΕΛΚ, Κ. Παπακώστα, οι γυναίκες ευρωβουλευτές είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν όλες τις πτυχές των εφαρμογών και πλεονεκτημάτων της γυναικείας συμμετοχής σε μέτρα «Δια Βίου Μάθησης» κάθε επιπέδου.

Η Μ. Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου, υπό την ιδιότητά της ως μέλους των Επιτροπών Απασχόλησης και Ισότητας των φύλων, αναφέρθηκε στις βασικές ικανότητες που οφείλουν να καλλιεργούνται ως απαραίτητες προϋποθέσεις για την απόκτηση επαγγελματικών προσόντων και για εκμετάλλευση των πολυπληθών ευρωπαϊκών μέτρων στήριξης της «Δια Βίου Μάθησης».

«Μέσα σ' ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, όπου οι οικονομικοπολιτικές εξελίξεις και οι επιστημονικές και τεχνολογικές πρόοδοι είναι ταχύτατες, είναι απαραίτητη η στήριξη της συνεχούς ανανέωσης των γνώσεων και δεξιοτήτων της γυναίκας κάθε ηλικίας, εργαζόμενης ή μητέρας, ώστε να μπορέσει να εκτελέσει την κοινωνική αποστολή της και να συμμετάσχει ισότιμα στην οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη του τόπου της», τόνισε χαρακτηριστικά η ελληνίδα ευρωβουλευτής.

ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΥΣ-ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΠΌ ΤΟ Ε.Κ. ΓΡΑΠΤΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ

ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΣH
11/10/2007: Η Γραπτή Δήλωση (αριθ. 64/2007) που συνέταξε η Μαρία Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου, Ευρωβουλευτής ΝΔ εκ μέρους του ΕΛΚ, με συναδέλφους της άλλων έξι πολιτικών ομάδων, σχετικά με τις διακρίσεις και τον κοινωνικό αποκλεισμό παιδιών με μαθησιακά προβλήματα συγκέντρωσε τις υπογραφές της πλειοψηφίας των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επομένως, σύμφωνα με το άρθρο 116 παρ 4, θα δημοσιευθεί και θα διαβιβασθεί στο Συμβούλιο, στην Επιτροπή και στα Kοινοβούλια των κρατών μελών.

Η έγκριση της Γραπτής Δήλωσης αποτελεί μεγάλη επιτυχία για την καλύτερη αναγνώριση και αντιμετώπιση από τα Κράτη Μέλη των διαταραχών συμπεριφοράς "δυσ-", που δυσχεραίνουν πολύ νωρίς την επικοινωνία. Εκτιμάται ότι στην Ευρώπη το ποσοστό των παιδιών που αντιμετωπίζουν δυσ-μαθησιακά προβλήματα υπολογίζεται σε άνω του 10% (δυσφασικά, παιδιά με δυσπραξία, δυσλεκτικά, παιδιά με δυσαριθμησία και προβλήματα αυτοσυγκέντρωσης κ.λπ.).

Μόνο η έγκαιρη, εντατική και διατομεακή αντιμετώπιση των προβλημάτων στους ενδεδειγμένους τομείς (κατά προτίμηση στην κανονική σχολική εκπαίδευση με την ενδεδειγμένη ενισχυτική διδασκαλία), θα επιτρέψει την αποτροπή των διακρίσεων σε βάρος αυτών των παιδιών.

Υπενθυμίζεται ότι η Μ.Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου,με αφορμή την κατάθεση της Γραπτής Δήλωσης,απευθύνθηκε προς την Ε. Επιτροπή με ερώτησή της, η οποία συζητήθηκε στην Ολομέλεια (26 Σεπτεμβρίου 2007) ενώπιον του Επιτρόπου Figel. Η ευρωβουλευτής ζήτησε τη σύνταξη μιας Χάρτας για τα παιδιά "δυσ-", ισχύουσα σε όλα τα κράτη μέλη και τη δημιουργία ευρωπαϊκού διατομεακού δικτύου για εξειδικευμένα μαθησιακά προβλήματα.

«Λόγω του μεγέθους και της σοβαρότητας του προβλήματος απαιτείται κοινή δράση των δραστήριων στον τομέα αυτό οργανώσεων αλλά και των ίδιων των κρατών μελών με την άμεση ανάμειξη και των τριών αρμοδίων Ευρωπαίων Επιτρόπων: για θέματα υγείας, για θέματα εκπαίδευσης και εκείνου για θέματα απασχόλησης και κοινωνικών υποθέσεων» τόνισε η Μ.Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου. «Περιμένουμε να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα με πρώτο εκείνο της νομικής αναγώρισης των δυσ-μαθειών, που είναι βασική προϋπόθεση για τον περιορισμό των διακρίσεων και δίνει δυνατότητα πρόσβασης στην υγεία, στο σχολείο και στις κοινωνικές παροχές των δυσ-μαθησιακών, αλλά κατά τα άλλα ικανότατων ατόμων, που έχουν μια ιδιαιτερότητα, χωρίς να έχουν εμφανή αναπηρία».

ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟΔΗΜΟΙ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΤΟ ΕΥΡ. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ

04/10/2007: Μετά από πρόσκληση της Ευρωβουλευτού της Ν.Δ., Μαρίας Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου, 30 περίπου Έλληνες που ζουν και εργάζονται στην περιοχή του Άαχεν, Γερμανίας, επισκέφθηκαν την έδρα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στις Βρυξέλλες.
Η επίσκεψη οργανώθηκε με τη φροντίδα της Ελληνορθόδοξης Ενορίας του Άαχεν, ο ιερέας της οποίας, π. Ανδρέας Πλώτας, συνόδεψε τους συμπατριώτες μας στις Βρυξέλλες.

Τους επισκέπτες ενημέρωσε για το έργο του Ε.Κ. και των άλλων Ευρωπαϊκών Οργάνων η κ. Μαρία Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου, καθώς και ο ευρωβουλευτής Ν.Δ Μανώλης Μαυρομμάτης και ο Κύπριος συνάδελφός τους κ. Παναγιώτης Δημητρίου. Οι φιλοξενηθέντες δήλωσαν ενθουσιασμένοι από την επίσκεψη που "ήταν λίαν διαφωτιστική", αφού τους "έλυσε πλείστες απορίες γύρω από τη λειτουργία και το ρόλο των Ευρωπαϊκών Οργάνων και ιδιαίτερα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου". Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στις διασυνοριακές δυνατότητες απασχόλησης και σπουδών και στις νέες προοπτικές της ενίσχυσης της κινητικότητας εντός της Ε.Ε.