α) Να γίνει αξιολόγηση των συνεπειών της απελευθέρωσης των ταχυδρομικών υπηρεσιών στην απασχόληση, στην κοινωνική συνοχή και στην κάλυψη των γεωγραφικά απομακρυσμένων περιοχών, κατόπιν ευρύτερης διαβούλευσης με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.
β) Να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα της παροχής καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας, με τον προσδιορισμό του πεδίου εφαρμογής, των αρμοδιοτήτων και της προέλευσης της χρηματοδότησής της.
γ) Να επιτρέπεται στα κράτη μέλη να εγκρίνουν ειδικές διατάξεις υπέρ των φορέων παροχής καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας, σύμφωνα με τις αρχές της αντικειμενικότητας, της αναλογικότητας και της μη διάκρισης.
"Η επιτάχυνση της απελευθέρωσης της αγοράς των ταχυδρομικών υπηρεσιών θα πρέπει να διασφαλίζει τόσο την ποιότητα, όσο και την αποτελεσματικότητα", δήλωσε η M. Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου. "Κύριος στόχος πρέπει να είναι η άμεση ανταπόκριση στις ανάγκες του πελάτη χωρίς υπονόμευση των κεκτημένων των εργαζομένων και μείωση του εργασιακού κόστους. Τα κράτη μέλη οφείλουν να παρακολουθούν και να εποπτεύουν τις εξελίξεις στην αγορά, ώστε να προκύψουν οφέλη για όλους και ιδιαίτερα για τους καταναλωτές και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις".
Η πρόταση της Ευρ. Επιτροπής για 3η κοινοτική Οδηγία περί ταχυδρομικών υπηρεσιών προβλέπει πλήρη ελευθέρωση της αγοράς ταχυδρομικών υπηρεσιών έως το 2009, ενώ πρωταρχικός στόχος παραμένει η διατήρηση υψηλής ποιότητας καθολικής υπηρεσίας στην ΕΕ. Σύμφωνα με την Ευρ. Επιτροπή το πλήρες άνοιγμα των αγορών θα δημιουργήσει περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας – ήδη 5.000.000 θέσεις εργασίας εξαρτώνται άμεσα ή συνδέονται πολύ στενά με τον ταχυδρομικό τομέα. Η υπό έγκριση Οδηγία δεν θίγει την αρμοδιότητα των κρατών μελών για κανονιστική ρύθμιση των συνθηκών απασχόλησης στον τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών. Δεν έχει όμως ακόμα αποδειχθεί, αν στις χώρες όπου οι αγορές έχουν πλήρως απελευθερωθεί έχει επίσης αυξηθεί και το ποσοστό απασχόλησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου