Η πρόταση Κανονισμού συμπληρώνει την εναρμόνιση του διεθνούς ιδιωτικού δικαίου που έχει ήδη εξελιχθεί σε κοινοτικό επίπεδο στον τομέα των αστικών και εμπορικών ενοχών με τον κανονισμό «Βρυξέλλες Ι» και τη σύμβαση της Ρώμης του 1980. Ο νέος Κανονισμός δεν εναρμονίζει το ουσιαστικό δίκαιο των κρατών μελών, αλλά τους εφαρμοστέους κανόνες σε περίπτωση σύγκρουσης νόμων. Ο προσδιορισμός του εφαρμοστέου δικαίου στις εξωσυμβατικές διασυνοριακές ενοχές στοχεύει στην αποφυγή της καταχρηστικής επιλογής ευνοϊκότερης δικαστηριακής δικαιοδοσίας (forum shopping), τη μείωση των δικαστικών δαπανών και την ασφάλεια δικαίου.
Μια από τις βασικές προτεραιότητες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ήταν να δώσει λύση στα προβλήματα των εμπλεκομένων σε οδικά ατυχήματα εντός κράτους μέλους, στο οποίο δεν έχουν τη συνήθη διαμονή τους. Ο νέος κανονισμός συμπεριλαμβάνει διάταξη βάσει της οποίας τα εθνικά δικαστήρια θα υπολογίζουν την αποζημίωση των θυμάτων στηριζόμενα σε πραγματικά περιστατικά και δαπάνες.
Η Μ. Παναγιωτοπούλου υπογράμμισε ότι η ψήφιση της κοινής θέσης από το ΕΚ επιβεβαιώνει την επιτυχία του τελικού συμβιβασμού και συμβάλλει στην υλοποίηση ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου δικαιοσύνης διευκολύνοντας την ελεύθερη κυκλοφορία εντός της ΕΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου