ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΑΠΑΝΤΑ Ο ΕΠΙΤΡΟΠΟΣ FIGELεπιστημΩν, απαντΑ ο επΙτροπος figel

06/09/2007: Στο πλαίσιο δράσεων "Εκπαίδευση και κατάρτιση 2010", η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ανακοινώσει την πρόθεσή της να δημιουργήσει μεταξύ των κρατών μελών μια μείζονα βάση συνεργασίας και υποστήριξης, ώστε να δοθεί έμφαση σε μια γενικότερη στρατηγική δια βίου μάθησης.

Η Ευρωβουλευτής της Ν.Δ. Μαρία Παναγιωτοπούλου-Κασσιώτου υπέβαλε προς τον αρμόδιο για θέματα πολιτισμού και παιδείας Επίτροπο, J. Figel, την εξής ερώτηση: "Ποια θέση έχουν στο γενικότερο σχεδιασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής;".Ο Επίτροπος Figel, στην προφορική του απάντηση προς την ευρωβουλευτή, αναφέρθηκε στον υποβοηθητικό ρόλο της Κομισιόν στην ανάπτυξη ποιοτικής εκπαίδευσης από τα κράτη μέλη. "Το πρόγραμμα εργασίας "Εκπαίδευση και κατάρτιση 2010" δίνει την ευκαιρία στην Επιτροπή να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην ανταλλαγή καλών πρακτικών και στη διευκόλυνση των κρατών μελών, ώστε να εξασφαλίσουν τη συμβατότητα των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης με τις απαιτήσεις του 21ου αιώνα. Τα θέματα αγοράς εργασίας αποτελούν ένα σημαντικό μέρος της Στρατηγικής της Λισαβόνας.

Είναι, λοιπόν, φανερό ότι αποδίδεται ιδιαίτερη σημασία σε όψεις της εκπαιδευτικής πολιτικής που σχετίζονται με την εργασιακή πραγματικότητα και τις ανάλογες δεξιότητες και γνώσεις. Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει ότι τομείς όπως εκείνοι των κλασικών γλωσσών –αρχαίων ελληνικών και λατινικών- και οι κλάδοι της ιστορίας και της γλωσσολογίας δε σχετίζονται με την απασχόληση. Εκτός από θέσεις εργασίας για τα ίδια τα γνωστικά αντικείμενα, η σπουδή τους ενισχύει την ανάπτυξη και μετάδοση βασικών ικανοτήτων, όπως η ανάλυση και η λογική σκέψη. Οι βασικές δεξιότητες κλειδιά για τη δια βίου μάθηση, τις οποίες καθόρισαν με κοινή απόφασή τους το ΕΚ και το Συμβούλιο, το Δεκέμβριο 2006, περιλαμβάνουν την επικοινωνία σε ξένες γλώσσες, πολιτιστικές γνώσεις και τη δυνατότητα έκφρασης ιδεών και συναισθημάτων. Αυτά συμπεριλαμβάνουν τη γνώση της τοπικής, εθνικής και ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς και τη θέση τους στον παγκόσμιο χώρο."

Σε συμπληρωματική ερώτηση της Μ. Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου σχετικά με τα ποσοστά χρηματοδότησης των ειδικών αυτών τομέων, ο Επίτροπος απάντησε: "Δεν υπάρχει ειδική υποδιαίρεση κατανομής της χρηματοδότησης σε επιστήμες, αλλά πρέπει να προταθούν προγράμματα στους τέσσερις πυλώνες του πλαισίου "Εκπαίδευση και κατάρτιση 2010", δηλαδή στα Erasmus, Comenius, Leonardo da Vinci και Grundvig. Η ίδια πολιτική εφαρμόζεται και για το έβδομο πρόγραμμα-πλαίσιο για την έρευνα. Εταίροι και εκπαιδευτικά ιδρύματα οφείλουν να συνεργάζονται σε τομείς που σχετίζονται με τις ανθρωπιστικές σπουδές και τη μετάδοση πολιτιστικών αρχών και αξιών. Στο πρόγραμμα της δια βίου μάθησης π.χ., η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στηρίζει το έργο της Μόνιμης Διάσκεψης των Συλλόγων Καθηγητών Ιστορίας. Θα ενθάρρυνα να μη γίνεται διάκριση θεωρητικών και θετικών επιστημών, αλλά η γενική παιδεία να συμπληρώνει οριζόντια την κατάρτιση των Ευρωπαίων πολιτών", κατέληξε ο Επίτροπος για θέματα πολιτισμού και παιδείας, J. Figel.

Δεν υπάρχουν σχόλια: