Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, στην οποία έλαβαν μέρος πολλοί ευρωβουλευτές, εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών, το ενδιαφέρον εστιάστηκε στη δυνατότητα ένταξης της οικογενειακής διάστασης τόσο στην ίδρυση και τη διατήρηση ΜΜΕ όσο και στη συμπεριφορά προς τους εργαζομένους σε αυτές.
Η εκπρόσωπος της Γενικής Διεύθυνσης Επιχειρήσεων και Βιομηχανίας της Ευρ. Επιτροπής υπογράμμισε ότι τα 2/3 των θέσεων εργασίας δημιουργήθηκαν τα τελευταία χρόνια στην ΕΕ στο πλαίσιο οικογενειακών επιχειρήσεων και το 75% των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα απασχολούνται σε ΜΜΕ. Δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις αυτές παρουσιάζουν μεγάλες διαφοροποιήσεις μεταξύ τους, η Επιτροπή πραγματοποιεί έρευνα για την καταγραφή των χαρακτηριστικών τους και των διαφορών που παρουσιάζουν σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.
Η συζήτηση που ακολούθησε επικεντρώθηκε στις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ΜΜΕ στη σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη κοινωνία, όπως είναι το κόστος μεταβίβασης, το οποίο παρουσιάζεται υψηλότερο ακόμα κι από την ίδρυση νέας επιχείρησης, η χρηματοδότηση, η οποία είναι δυνατόν να υποστηριχθεί μέσω πιστωτικών μηχανισμών από την Τράπεζα Επενδύσεων και η μείωση του διοικητικού κόστους σε 25% έως το 2012. Γενικός στόχος της ΕΕ είναι η γρήγορη και αποτελεσματική εφαρμογή πρακτικών μέτρων τα οποία θα συμβάλλουν στην κατοχύρωση της εργασίας στις ΜΜΕ με βάση την αρχή της ισότητας.
"Δεδομένου του μικρού τους μεγέθους, οι ΜΜΕ βρίσκονται πιο κοντά στους εργαζόμενους και για τον λόγο αυτό η ενσωμάτωση της οικογενειακής διάστασης στις πολιτικές τους, μέσω ευέλικτων ωραρίων, καλύτερου συνδυασμού οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής, κλπ., είναι ένα στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί. Η λήψη φιλικών μέτρων για τις οικογένειες τόσο των επιχειρηματιών όσο και των εργαζομένων συμβάλλει στην αύξηση της παραγωγικότητας, της καινοτομίας και της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων", τόνισε η Μ. Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου