α) περιπτώσεις αναπήρων που αδυνατούν να ασφαλιστούν και σε περίπτωση ατυχήματος επιβαρύνουν την οικογένειά τους και
β) παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες (π.χ. τραυλισμός, δυσλεξία) που αντιμετωπίζουν την ανομοιογένεια των εθνικών σχολικών νομοθεσιών και ενώ ευνοούνται σε μια χώρα, π.χ. με προφορική εξέταση για δυσλεξικά άτομα, δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες σε άλλες χώρες της ΕΕ ακόμη και στα ευρωπαϊκά σχολεία.
"Όσον αφορά στο Ευρωπαϊκό Έτος Ίσων Ευκαιριών για όλους", ο εκπρόσωπος του Συμβουλίου υπογράμμισε ότι "η Ευρ. Επιτροπή σχεδιάζει να δημοσιεύσει μελέτες για τα εν λόγω θέματα. Οι μελέτες αυτές θα θίξουν πολλές κοινωνικές πτυχές, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης και κατάρτισης ατόμων με αναπηρία και θα συλλεχθούν στατιστικά στοιχεία με τη βοήθεια των αρμοδίων αρχών για την κοινωνική ασφάλιση, προκειμένου να δοθεί μια αξιόπιστη εικόνα της γενικότερης κατάστασης των αναπήρων και της εκπαίδευσής τους".
"Η κατάρτιση των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως θέμα εκπαίδευσης για το οποίο ισχύει η αρχή της επικουρικότητας, αλλά ως ζήτημα εφαρμογής της αρχής της ίσης μεταχείρισης. Μια συντονισμένη δράση γιατρών, ψυχολόγων και εκπαιδευτικών με χρήση των νέων τεχνολογιών κρίνεται απαραίτητη. Είναι θετικό που το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δεν έπαψε να μάχεται για την πρόσβαση των ατόμων με αυτισμό στην εκπαίδευση, υιοθετώντας ήδη από το 1996 ψήφισμα για τον Ευρωπαϊκό Χάρτη των ατόμων με αυτισμό και πολλοί ευρωβουλευτές καταθέτουν συχνά ερωτήσεις για τα ειδικά αυτά προβλήματα των συμπολιτών μας. Αναμένουμε τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να αναληφθεί περισσότερο συστηματική δράση, σε ευρωπαϊκό και σε εθνικό επίπεδο", δήλωσε η Μαρία Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου.
1 σχόλιο:
Ψηφίστε σε ηλεκτρονική δημοσκόπηση
dimoskopisi2007.blogspot.com
Δημοσίευση σχολίου