ΑΝΑΓΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ: ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗ

ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΣH
24/07/2007: "Το Συμβούλιο αναγνωρίζει την ανάγκη εξασφάλισης της ευημερίας των αναπήρων και των παιδιών με μαθησιακές ανάγκες. Η Κοινοτική Οδηγία 2000/78/ΕΚ θέτει το κατάλληλο νομικό πλαίσιο για την καταπολέμηση των διακρίσεων λόγω πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας στον χώρο της εργασίας και απασχόλησης. Επί τη βάσει του άρθρου 13 ΣΕΚ, η Οδηγία προβλέπει τις ελάχιστες εκείνες προϋποθέσεις που τα κράτη μέλη οφείλουν να τηρούν. Αν και η ασφάλιση και η εκπαίδευση δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παραπάνω Οδηγίας, τα κράτη μέλη είναι υπεύθυνα για την εισαγωγή ή διατήρηση ευνοϊκότερων προϋποθέσεων από αυτές που θέτει η Οδηγία, ώστε να ενισχυθεί η αρχή της ίσης μεταχείρισης και να διασφαλιστεί εκτενής προστασία εναντίον κάθε είδους διάκρισης σε τομείς εθνικής αρμοδιότητας", απάντησε ο εκπρόσωπος του Συμβουλίου, στην ευρωβουλευτή της Ν.Δ. Μαρία Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου. Ως μέλος της Επιτροπής Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων του ΕΚ, η ευρωβουλευτής υπενθύμισε ότι, αν και το 2007 είναι έτος ίσων ευκαιριών για όλους, άτομα με αναπηρία ή με ειδικές ανάγκες εξακολουθούν δυστυχώς να αντιμετωπίζουν διακρίσεις λόγω της ιδιαίτερης κατάστασής τους. Ενδεικτικά αναφέρθηκε σε:

α) περιπτώσεις αναπήρων που αδυνατούν να ασφαλιστούν και σε περίπτωση ατυχήματος επιβαρύνουν την οικογένειά τους και

β) παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες (π.χ. τραυλισμός, δυσλεξία) που αντιμετωπίζουν την ανομοιογένεια των εθνικών σχολικών νομοθεσιών και ενώ ευνοούνται σε μια χώρα, π.χ. με προφορική εξέταση για δυσλεξικά άτομα, δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες σε άλλες χώρες της ΕΕ ακόμη και στα ευρωπαϊκά σχολεία.
ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΣH
Στην ερώτηση που κατέθεσε προς το Συμβούλιο η Μ. Παναγιωτοπούλου ζήτησε να πληροφορηθεί εάν η επέμβασή του θα εξασφαλίσει τη δυνατότητα ιδιωτικής ασφάλισης για τους αναπήρους και την κάλυψη των αναγκών των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, ιδιαίτερα στα ευρωπαϊκά σχολεία.

"Όσον αφορά στο Ευρωπαϊκό Έτος Ίσων Ευκαιριών για όλους", ο εκπρόσωπος του Συμβουλίου υπογράμμισε ότι "η Ευρ. Επιτροπή σχεδιάζει να δημοσιεύσει μελέτες για τα εν λόγω θέματα. Οι μελέτες αυτές θα θίξουν πολλές κοινωνικές πτυχές, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης και κατάρτισης ατόμων με αναπηρία και θα συλλεχθούν στατιστικά στοιχεία με τη βοήθεια των αρμοδίων αρχών για την κοινωνική ασφάλιση, προκειμένου να δοθεί μια αξιόπιστη εικόνα της γενικότερης κατάστασης των αναπήρων και της εκπαίδευσής τους".

"Η κατάρτιση των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως θέμα εκπαίδευσης για το οποίο ισχύει η αρχή της επικουρικότητας, αλλά ως ζήτημα εφαρμογής της αρχής της ίσης μεταχείρισης. Μια συντονισμένη δράση γιατρών, ψυχολόγων και εκπαιδευτικών με χρήση των νέων τεχνολογιών κρίνεται απαραίτητη. Είναι θετικό που το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δεν έπαψε να μάχεται για την πρόσβαση των ατόμων με αυτισμό στην εκπαίδευση, υιοθετώντας ήδη από το 1996 ψήφισμα για τον Ευρωπαϊκό Χάρτη των ατόμων με αυτισμό και πολλοί ευρωβουλευτές καταθέτουν συχνά ερωτήσεις για τα ειδικά αυτά προβλήματα των συμπολιτών μας. Αναμένουμε τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να αναληφθεί περισσότερο συστηματική δράση, σε ευρωπαϊκό και σε εθνικό επίπεδο", δήλωσε η Μαρία Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Ψηφίστε σε ηλεκτρονική δημοσκόπηση
dimoskopisi2007.blogspot.com