Η έγκριση της Γραπτής Δήλωσης αποτελεί μεγάλη επιτυχία για την καλύτερη αναγνώριση και αντιμετώπιση από τα Κράτη Μέλη των διαταραχών συμπεριφοράς "δυσ-", που δυσχεραίνουν πολύ νωρίς την επικοινωνία. Εκτιμάται ότι στην Ευρώπη το ποσοστό των παιδιών που αντιμετωπίζουν δυσ-μαθησιακά προβλήματα υπολογίζεται σε άνω του 10% (δυσφασικά, παιδιά με δυσπραξία, δυσλεκτικά, παιδιά με δυσαριθμησία και προβλήματα αυτοσυγκέντρωσης κ.λπ.).
Μόνο η έγκαιρη, εντατική και διατομεακή αντιμετώπιση των προβλημάτων στους ενδεδειγμένους τομείς (κατά προτίμηση στην κανονική σχολική εκπαίδευση με την ενδεδειγμένη ενισχυτική διδασκαλία), θα επιτρέψει την αποτροπή των διακρίσεων σε βάρος αυτών των παιδιών.
Υπενθυμίζεται ότι η Μ.Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου,με αφορμή την κατάθεση της Γραπτής Δήλωσης,απευθύνθηκε προς την Ε. Επιτροπή με ερώτησή της, η οποία συζητήθηκε στην Ολομέλεια (26 Σεπτεμβρίου 2007) ενώπιον του Επιτρόπου Figel. Η ευρωβουλευτής ζήτησε τη σύνταξη μιας Χάρτας για τα παιδιά "δυσ-", ισχύουσα σε όλα τα κράτη μέλη και τη δημιουργία ευρωπαϊκού διατομεακού δικτύου για εξειδικευμένα μαθησιακά προβλήματα.
«Λόγω του μεγέθους και της σοβαρότητας του προβλήματος απαιτείται κοινή δράση των δραστήριων στον τομέα αυτό οργανώσεων αλλά και των ίδιων των κρατών μελών με την άμεση ανάμειξη και των τριών αρμοδίων Ευρωπαίων Επιτρόπων: για θέματα υγείας, για θέματα εκπαίδευσης και εκείνου για θέματα απασχόλησης και κοινωνικών υποθέσεων» τόνισε η Μ.Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου. «Περιμένουμε να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα με πρώτο εκείνο της νομικής αναγώρισης των δυσ-μαθειών, που είναι βασική προϋπόθεση για τον περιορισμό των διακρίσεων και δίνει δυνατότητα πρόσβασης στην υγεία, στο σχολείο και στις κοινωνικές παροχές των δυσ-μαθησιακών, αλλά κατά τα άλλα ικανότατων ατόμων, που έχουν μια ιδιαιτερότητα, χωρίς να έχουν εμφανή αναπηρία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου