ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ

23/10/2007: Μετά από συστηματική επεξεργασία στην Επιτροπή Απασχόλησης του ΕΚ της πρότασης Σύστασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εγκρίνεται από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, σε πρώτη ανάγνωση, η θέσπιση Ευρωπαϊκού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων για τη Διά Βίου Μάθηση.

Η ευρωβουλευτής της ΝΔ, Μαρία Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου, μέλος της Επιτροπής Απασχόλησης, συνέβαλε ουσιαστικά με τις υπερψηφισθείσες τροπολογίες της στη διαμόρφωση του τελικού κειμένου της Σύστασης. Η θέσπιση του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων για τη Δια Βίου Μάθηση αποβλέπει στη σύγκριση όχι πτυχίων αλλά μαθησιακών αποτελεσμάτων που αποκτώνται σε διαφορετικά και πολύμορφα εθνικά συστήματα. Στόχος είναι η ενίσχυση της συνεργασίας και η δημιουργία αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ των εθνικών αρχών και των φορέων παροχής εκπαίδευσης και κατάρτισης για την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και υποστήριξη της κινητικότητας.

Οι τροπολογίες της κ. Παναγιωτοπούλου-Κασσιώτου επικεντρώθηκαν στην ανάγκη σύνδεσης πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και απασχόλησης και τη δημιουργία γεφυρών μεταξύ "τυπικής", "μη τυπικής" και "άτυπης" μάθησης, ώστε να προκύψουν προοπτικές για τη Δια Βίου Μάθηση. Όπως διαπιστώνεται στα Κράτη Μέλη, ένα μεγάλο μέρος του επιστημονικού δυναμικού με σπουδές στο εξωτερικό, αλλά και εργαζόμενοι με μέση και ανώτερη επαγγελματική κατάρτιση έχουν χάσει πολύτιμο χρόνο για την αναγνώριση των πτυχίων και των προσόντων τους, αλλά και το κέφι τους να συνεχίσουν τη μαθησιακή προσπάθεια με αμφίβολα αποτελέσματα. "Είναι ευνόητο ότι ακόμα λιγότερο ενδιαφέρον παρουσιάζει για τους ενήλικες η "μη τυπική" μάθηση, που συνήθως δεν συνδυάζεται με την αίγλη αναγνωρίσιμου πτυχίου, αφού οι εθνικές αρχές δεν την δέχονται ως απόδειξη γνώσεων. Περισσότερη δυσπιστία εκδηλώνουν οι επίσημες αρχές για την "άτυπη" μάθηση, που προέρχεται από την καθημερινή εργασιακή εμπειρία", δήλωσε χαρακτηριστικά η ευρωβουλευτής.

Τέλος, η Μαρία Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου υπογράμμισε ότι η θέσπιση του Ευρωπαϊκού Πλαισίου επαγγελματικών προσόντων σε συνδυασμό με το Ευρωπαϊκό βιογραφικό σημείωμα EUROPASS, το Ευρωπαϊκό σύστημα μεταφοράς ακαδημαϊκών μονάδων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση (ECTS) καθώς και των πιστωτικών μονάδων για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (ECVET) συμβάλουν στη δημιουργία ενός ενιαίου, ανταγωνιστικού ευρωπαϊκού χώρου της γνώσης, με γέφυρες ανάμεσα στους πολυπληθείς φορείς που την παρέχουν και στα πολλαπλά επίπεδα κατανομής της. Υποστήριξε όμως ότι η συμμετοχή των Κρατών-Μελών με τη δημιουργία Εθνικών Πλαισίων Επαγγελματικών Προσόντων πρέπει να συνδυάζεται με πιστοποίηση της ποιότητας από αναγνωρισμένους διεθνείς κλαδικούς οργανισμούς και η προσαρμογή στο ΕΠΕΠ να γίνεται σε εθελοντική βάση, με ευελιξία και σεβασμό των τοπικών ιδιαιτεροτήτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: