Στη συνάντηση συμμετείχαν ευρωβουλευτές όλων των κομμάτων, επιστήμονες, οικογενειακές οργανώσεις και ενώσεις νέων με δυσμαθησιακά προβλήματα. Ο Επίτροπος για θέματα Υγείας κ. Μ. Κυπριανού, ο οποίος αναχώρησε εκτάκτως για τις Βρυξέλλες, απέστειλε δισέλιδη επιστολή όπου παρουσιάζει τις δυνατότητες προγραμματισμού δράσεων στο τομέα της υγείας για την αντιμετώπιση παρόμοιων προβλημάτων.
Ο Γενικός Διευθυντής Εκπαίδευσης και Πολιτισμού της Κομισιόν και ο Διευθυντής του ιδιαίτερου γραφείου του Επιτρόπου για θέματα Απασχόλησης και Κοινωνικών Θεμάτων, κ. Spidla, παρουσίασαν τις δράσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και τις ευθύνες των Κρατών μελών για την προσαρμογή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και συστημάτων στις ειδικές ανάγκες των παιδιών με μαθησιακά προβλήματα ώστε να μην υφίστανται διακριτική μεταχείριση. Η υιοθέτηση μέτρων για την κοινωνική τους ένταξη, η προώθηση της έρευνας για την καλύτερη διάγνωση και αντιμετώπιση των προβλημάτων "δυσ", η συλλογή στατιστικών στοιχείων και η θέσπιση δεικτών για την ομοιόμορφη αναγνώριση των διαταραχών μάθησης μέσω των νέων Ευρωπαϊκών προγραμμάτων για την υγεία και την έρευνα ήταν τα κυριότερα θέματα στα οποία αναφέρθηκαν οι ομιλητές.
Οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι μόνο η έγκαιρη, εντατική και διατομεακή ιατρική και εκπαιδευτική αντιμετώπιση των μαθησιακών προβλημάτων θα αποτρέψει τις διακρίσεις και την περιθωριοποίηση και θα δώσει δυνατότητες για ισότιμη συμμετοχή των παιδιών στην κοινωνία των ενεργών πολιτών και σε μελλοντικές επαγγελματικές ευκαιρίες. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη διακρατική σύνδεση των οργανώσεων ώστε να ανταλλάσουν τις βέλτιστες πρακτικές και να προτείνουν δράσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Η Μ.Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου σε δήλωσή της τόνισε ότι "εκτός από τη δυνατότητα αξιοποίησης των ευκαιριών του Ευρωπαϊκού Πλαισίου για τη δια βίου μάθηση και του προγράμματος PROGRESS για την κοινωνική ένταξη, η νέα Στρατηγική για την Υγεία ( 2008-2013) και οι νέες τεχνολογίες ανοίγουν προοπτικές για ικανοποίηση των αιτημάτων των πολιτών με διαταραχές μάθησης."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου