Υπογράμμισε ότι με την επικύρωση της Σύμβασης της ΔΟΕ, τα κράτη μέλη θα ενδυναμώσουν κυρίως το παγκόσμιο κοινωνικό πλαίσιο, γιατί στοχεύουν σε αξιοπρεπείς συνθήκες παγκοσμίως. "Η ενίσχυση της ναυτικής ασφάλειας είναι απαραίτητη, προκειμένου το επάγγελμα του ναυτικού να ελκύσει και πάλι τους νέους Ευρωπαίους και να καλυφθούν οι 17.000 κενές θέσεις κοινοτικών ναυτικών, ιδίως θέσεις Αξιωματικών γεφύρας και μηχανής. Σημαντική είναι επίσης η ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης και η πανευρωπαϊκή καμπάνια για επαγγελματικό προσανατολισμό στα ναυτικά επαγγέλματα. Οι σημερινές πρόοδοι της τεχνολογίας, άλλωστε, επιτρέπουν την άμεση καθημερινή επαφή των ναυτικών με την οικογένεια και συμπληρώνουν τις ασφαλείς συνθήκες εργασίας", τόνισε η κα Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου.
Μια καμπάνια για προσέλκυση στο ναυτικό επάγγελμα θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει προοπτική απασχόλησης των «απόμαχων» ναυτικών σε δραστηριότητες στην ξηρά (ναυτιλιακές εταιρείες, άλλες παρα-ναυτιλιακές δραστηριότητες κλπ.) ή την παράλληλη εναλλακτική απασχόληση (θάλασσα-ξηρά και το αντίστροφο).
Η κα Παναγιωτοπούλου επεσήμανε ότι είναι απαραίτητη η ενίσχυση των γραφείων εύρεσης ναυτικής εργασίας, ώστε να γίνεται βέλτιστη διαχείριση του διαθέσιμου εργατικού δυναμικού.
Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι σε ευρωπαϊκό επίπεδο έχει ξεκινήσει κοινωνικός διάλογος ναυτεργατών - πλοιοκτητών και προβλέπεται να καταλήξει σε συμφωνία.
Η ορθή εφαρμογή της Διεθνούς Συμβάσεως της ΔΟΕ άλλωστε προβλέπει μια Επιτροπή Παρακολούθησης η οποία θα έχει τριμερή χαρακτήρα, με συμμετοχή εκπροσώπων της πλοιοκτησίας - ναυτεργατών - κράτους.
Ολοκληρώνοντας την παρέμβασή της η Ελληνίδα ευρωβουλευτής κατέληξε: " Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική ως προς τη συμβατότητα των προτάσεών της με το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου