ΑΝΟΙΧΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΤΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

08/05/2009: "Με οριακή πλειοψηφία 25 ψήφων (332 υπέρ, 307 κατά, 6 αποχές) και λόγω της μεγάλης αποχής από την τελευταία Ολομέλεια στο Στρασβούργο πριν τις εκλογές του Ιουνίου, το Ευρ. Κοινοβούλιο αποφάσισε την αναπομπή της τροποποίησης της Οδηγίας 2002/15/ΕΚ για την "οργάνωση του χρόνου εργασίας των εκτελούντων κινητές μεταφορές" στην αρμόδια Επιτροπή Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων. Δεν πρόκειται, λοιπόν, για απόρριψη αλλά για επαναδιαπραγμάτευση του θέματος καθώς αυτό εξετάζεται παράλληλα και από το Συμβούλιο", δήλωσε η εισηγήτρια ευρωβουλευτής της ΝΔ, Μ. Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου.

Η υπό τροποποίηση Οδηγία αναφέρεται μόνο στο χρόνο εργασίας και ΟΧΙ στο χρόνο οδήγησης και ανάπαυσης κατά την οδήγηση, ο οποίος ελέγχεται αυστηρά, από το 2007, για ΟΛΟΥΣ τους οδηγούς φορτηγών, εργαζόμενους και επιχειρηματίες, βάσει του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 561/2006 για φορτηγά άνω των 3,5 τόνων.

Οι εργαζόμενοι στις οδικές μεταφορές χρειάζεται να προστατεύονται διπλά, κατά την οδήγηση και κατά την εργασία. Ο έλεγχος του χρόνου απασχόλησής τους προστατεύει την υγεία και την ασφάλειά τους και εμποδίζει κάθε κατάχρηση των δικαιωμάτων τους από τους εργοδότες.

Οι επιχειρηματίες, όμως, των οδικών μεταφορών, ιδιοκτήτες μικρομεσαίων, συνήθως οικογενειακών, επιχειρήσεων, υποχρεωμένοι να τηρούν, με τη βοήθεια του ταχογράφου, το χρόνο οδήγησης και ανάπαυσης οδηγώντας το ιδιόκτητο φορτηγό τους, είναι και αποκλειστικά υπεύθυνοι να ρυθμίσουν το χρόνο που θα αφιερώσουν σε εργασίες, πέραν της οδήγησης. Κάθε προσπάθεια παρεμπόδισης της ελευθερίας τους να εργαστούν και μάλιστα με ευρωπαϊκή Οδηγία θα ζημίωνε την επιχείρησή τους, θα στερούσε δημόσια έσοδα από τη φορολόγηση της εργασίας τους και θα επιβάρυνε τις περιβαλλοντικές συνθήκες με συχνότερα δρομολόγια.

Η προσπάθεια των ευρωβουλευτών της Σοσιαλιστικής Ομάδας και της Αριστεράς να δεσμεύσει τους αυτοαπασχολούμενους με περιορισμένο χρόνο εργασίας, θα αποτελούσε επικίνδυνο προηγούμενο και παρεμπόδιση του ελεύθερου ανταγωνισμού και της επιχειρηματικότητας.

Η γενικευμένη δέσμευση του χρόνου εργασίας των οδηγών φορτηγών σε καμιά περίπτωση δεν αποκαλύπτει ποιοί από αυτούς, ενώ εμφανίζονται ως επιχειρηματίες, στην πραγματικότητα εργάζονται για συγκεκριμένους εργοδότες. Οι λεγόμενοι ψευδό-αυτοαπασχολούμενοι υφίστανται κατάχρηση των εργασιακών τους δικαιωμάτων δίνοντας στους εργοδότες τους την ευκαιρία να νοθεύουν τον υγιή ανταγωνισμό.

Η πρόταση τροποποίηση της Οδηγίας για τον χρόνο εργασίας των εργαζομένων στις οδικές μεταφορές στοχεύει στην καταπολέμηση του φαινομένου των ψευδό-αυτοαπασχολούμενων οδηγών φορτηγών, είτε με ευρωπαϊκή είτε με εθνική νομοθεσία. Πολλά κράτη μέλη, σε συμφωνία με τους κοινωνικούς εταίρους, έχουν νομοθετήσει τρόπους αποκάλυψής τους.

" Ελπίζεται ότι μετά τις ευρωεκλογές, η συζήτηση θα είναι νηφαλιότερη και θα ληφθεί υπόψη το πραγματικό συμφέρον των εργαζομένων αλλά και των επιχειρηματιών αυτοαπασχολούμενων, ώστε να συνεχίσουν ελεύθερα τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες, απαλλαγμένοι από τον ανταγωνισμό των ψευδό-αυτοαπασχολούμενων. Ενθαρρύνουμε το διάλογο με τα ευρωπαϊκά όργανα και τους κοινωνικούς εταίρους, απαλλαγμένο από ιδεολογήματα και ψευδές ενδιαφέρον για την υγεία των εργαζομένων, την ασφάλεια των οδικών μεταφορών και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Η εργασία των επιχειρηματιών πέραν του χρόνου οδήγησης είναι αδιανόητο να περιορισθεί νομοθετικά", τόνισε η Μ. Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: