"Παρά ταύτα, προϊόντα που έχουν σχέση με τη μάθηση, την κατάρτιση και τη δια βίου εκπαίδευση αποτελούν αντικείμενο εμπορίου, και μάλιστα διασυνοριακού, και κατά συνέπεια αφορούν τους καταναλωτές. Για τον λόγο αυτό, ερωτάται η Ευρ. Επιτροπή πώς διαμορφώνεται η ευρωπαϊκή πολιτική για την προστασία τους ως προς την ποιότητα και τις τιμές;"
H Ευρ. Επιτροπή, στην απάντησή της, υποστήριξε ότι δεν έχει τη δυνατότητα καθορισμού τιμών ή προσδιορισμού της ποιότητας των εκπαιδευτικών προϊόντων. Oι καταναλωτές, ωστόσο, προστατεύονται από την κοινοτική νομοθεσία ενάντια στην παραπλανητική ή επιθετική συμπεριφορά όταν οι συναλλαγές αφορούν εκπαιδευτικά προϊόντα . Στο πλαίσιο της Oδηγίας για τις Αθέμιτες Εμπορικές Πρακτικές, οι έμποροι δεν πρέπει να παραπλανούν τους καταναλωτές με ψευδείς και παραπλανητικές πληροφορίες σχετικά με τα οφέλη ενός προϊόντος και τις συνέπειες που αναμένονται από τη χρήση του. H Oδηγία περιλαμβάνει επίσης μια "μαύρη λίστα με τις πρακτικές, οι οποίες θα θεωρούνται σε κάθε περίπτωση αθέμιτες, και συνεπώς απαγορευμένες, χωρίς να εφαρμόζεται η δοκιμή του μέσου καταναλωτή" και υποστηρίζει ότι ένα προϊόν δεν θα πρέπει να παρουσιάζεται εγκεκριμένο από το αρμόδιο δημόσιο ή ιδιωτικό όργανο σε περίπτωση που αυτό δεν ισχύει.
Oι έμποροι οφείλουν να παρέχουν όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες για να κάνουν μια έλλογη επιλογή καθώς η παράλειψη ενημέρωσης των καταναλωτών αποτελεί στρατηγική αποπροσανατολισμού. Oι εθνικές αρχές και τα δικαστήρια παραμένουν οι αρμόδιοι φορείς για τον καθορισμό των απαραίτητων πληροφοριών με σεβασμό στην αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας και στο ευρωπαϊκό δίκαιο.
Σε συμπληρωματική ερώτησή της, η M. Παναγιωτοπούλου - Kασσιώτου ανέφερε ότι η έλλειψη αντιστοιχίας τιμής και ποιότητας υπηρεσιών εκπαιδευτικού χαρακτήρα θίγει τον καταναλωτή και κάλεσε την Ευρ. Επιτροπή να παρέχει περισσότερα στοιχεία για τη διασυνοριακή προστασία, όταν μεταφέρονται εκπαιδευτικά προϊόντα από ένα κράτος μέλος σε άλλο.
Kατά τη δευτερολογία της, η επίτροπος κ.M.Kuneva επεσήμανε ότι τα Ευρωπαϊκά Kέντρα Καταναλωτών είναι οι καλύτεροι πρέσβεις για την προστασία των δικαιωμάτων τους σε όλη την Ευρώπη και βασίζονται στον Kανονισμό συνεργασίας των καταναλωτών. Σε περίπτωση που ανακύψει κάποια ασυμφωνία μεταξύ καταναλωτή και παρόχου, ο καταναλωτής οφείλει να αποταθεί στα Ευρωπαϊκά Kέντρα της χώρας προέλευσης του εκπαιδευτικού προϊόντος, τα οποία είναι οργανωμένα σε ένα ευρύ δίκτυο και πραγματοποιούν συναντήσεις ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου