24/04/2009: Η Οδηγία 2002/15/EΚ για την οργάνωση του χρόνου εργασίας των εκτελούντων κινητές δραστηριότητες οδικών μεταφορών, στο Άρθ. 2 παρ. 1, περιέχει ρήτρα περιοδικής αναθεώρησης.
Σύμφωνα με αυτή, οι όροι της Οδηγίας δεν εφαρμόζονται σε ελεύθερους επαγγελματίες οδηγούς έως τις 23 Μαρτίου 2009. Ορίζεται επίσης ότι το αργότερο δύο χρόνια πριν από την ημερομηνία αυτή, η Επιτροπή πρέπει να υποβάλει έκθεση σχετικά με τις συνέπειες της εξαίρεσης των ελεύθερων επαγγελματιών οδηγών από το πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας και νομοθετική πρόταση, είτε για τον καθορισμό των προϋποθέσεων υπαγωγής τους στο πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας, είτε για την πλήρη εξαίρεσή τους από αυτό.
Η ευρωβουλευτής της Ν.Δ., Μ. Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου, με γραπτή ερώτηση, θέλησε να πληροφορηθεί "ποιά, κατά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είναι η νομοθετική κάλυψη των αυτοαπασχολούμενων εκτελούντων κινητές δραστηριότητες οδικών μεταφορών μετά τις 23 Μαρτίου 2009, ημερομηνία κατά την οποία λήγει η εξαίρεσή τους από την εφαρμογή της Οδηγίας 2002/15/ΕΚ;" .
Στην απάντησή του, ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής αρμόδιος για τις μεταφορές, A.Tajani, αναφέρει: "Η Επιτροπή ενέκρινε την έκθεσή της στις 23 Μαΐου 2007. Με βάση την έκθεση αυτή και μια εκτενή εκτίμηση των επιπτώσεων, η Επιτροπή ενέκρινε, στις 15 Οκτωβρίου 2008, πρόταση για τροποποίηση της Οδηγίας 2002/15/ΕΚ, από το πεδίο εφαρμογής της οποίας επέλεξε να εξαιρέσει τους ελεύθερους επαγγελματίες οδηγούς, καθότι είχε εν τω μεταξύ εξελιχθεί σημαντικά το γενικό νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τις οδικές μεταφορές. Συγκεκριμένα, ο Κανονισμός (EΚ) αριθ. 561/2006 για τις ώρες οδήγησης και τις περιόδους ανάπαυσης και η Οδηγία 2006/22/EK για τους ελέγχους, έχουν εγκριθεί και ο ψηφιακός ταχογράφος, ο οποίος είναι μία αποτελεσματική συσκευή ελέγχου, είναι υποχρεωτικός. Ο χρόνος οδήγησης καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου εργασίας όλων των οδηγών, ελεύθερων επαγγελματιών και μη. Από την εκτίμηση των επιπτώσεων προκύπτει ότι οι λόγοι υπαγωγής των πραγματικά ελεύθερων επαγγελματιών οδηγών στο πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας, σε σχέση με την οδική ασφάλεια, τις συνθήκες ανταγωνισμού, τη δομή του επαγγέλματος και τις κοινωνικές παραμέτρους, δεν δικαιολογούν επιπρόσθετους κανόνες για το χρόνο εργασίας των ελεύθερων επαγγελματιών οδηγών. Με κάτι τέτοιο θα απαιτούνταν διοικητικός φόρτος και έλεγχοι δυσανάλογοι προς την περιορισμένη προστιθέμενη αξία που συνεπάγεται η υπαγωγή των αυτοαπασχολούμενων στην εν λόγω Οδηγία.
Ενώ μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι εν απουσία απόφασης περί του αντιθέτου μέχρι τις 23 Μαρτίου 2009, η Οδηγία εφαρμόζεται στους ελεύθερους επαγγελματίες οδηγούς, η Επιτροπή εμμένει στην πρόταση να εξαιρεθούν για τους παραπάνω λόγους. Σύμφωνα με τη συνήθη πρακτική της και υπό τις παρούσες περιστάσεις, η Επιτροπή δεν σκοπεύει να κινήσει διαδικασίες επί παραβάσει κατά κρατών μελών τα οποία δεν έχουν λάβει τα δέοντα μέτρα για την εφαρμογή της Οδηγίας σε ελεύθερους επαγγελματίες οδηγούς από τις 23 Μαρτίου 2009, εφόσον εξακολουθεί να υπάρχει η προοπτική για τροποποίηση της Οδηγίας από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο με βάση την πρόταση της Επιτροπής. Ωστόσο, αυτό δεν θίγει το δικαίωμα των κρατών μελών να εφαρμόζουν αυστηρότερους κανόνες για τους οδικούς μεταφορείς που είναι εγκατεστημένοι στην επικράτειά τους".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου