Προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης και ευρωπαϊκή ταυτότητα.

16/03/2006: Προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης και ευρωπαϊκή ταυτότητα. Απάντηση του Επιτρόπου κ. Figel, σε ερώτηση της ευρωβουλευτού της Ν.Δ., κ. Μαρίας Παναγιωτοπούλου - Κασσιώτου.

Απλοποιούνται oι διοικητικές και χρηματοδοτικές διαδικασίες πρόσβασης στα νέα προγράμματα εκπαίδευσης, δια βίου μάθησης, νεότητας και πολιτισμού. Αυτό προκύπτει από την απάντηση του Επιτρόπου κ. J. Figel, στην Σύνοδο της Ολομέλειας του ΕΚ στο Στρασβούργο, σε ερώτηση της ευρωβουλευτού της Ν.Δ., κ. Μαρίας Παναγιωτοπούλου – Κασσιώτου. Η νέα σειρά προγραμμάτων [Πολιτισμός 2010, Δια βίου μάθηση (2007-2013), Εκπαίδευση και Κατάρτιση 2010 και Νεολαία σε Δράση 2007- 2013] σχεδιάζεται με στόχο να ανοίξει νέες ευκαιρίες εκπαίδευσης, κατάρτισης και ανταλλαγών και τόνωσης της Ευρωπαϊκής ιδέας για όλες τις ηλικίες.

Συγκεκριμένα η Ελληνίδα ευρωβουλευτής ζήτησε να πληροφορηθεί από την Ευρ.Επιτροπή για «τις δράσεις και τα μέτρα που προτίθεται να λάβει, ώστε να απλοποιηθεί η διαδικασία πρόσβασης στα προγράμματα αυτά και να καταργηθεί η γραφειοκρατία,που δυσχεραίνει την απόκτηση πολύτιμων εφοδίων και επαγγελματικών προσόντων, κυρίως από τους νέους». Στην απάντησή του ο Επίτροπος, κ. Figel, ανέφερε: «Η Επιτροπή στοχεύει στην απλοποίηση της εφαρμογής των συστημάτων αναφοράς και στην επιτάχυνση της διαδικασίας επιλογής των μελλοντικών υποψηφίων. Oι αξιολογήσεις των τρεχόντων προγραμμάτων και οι μεγάλου εύρους δημόσιες διαβουλεύσεις έχουν αποδείξει ότι απαιτούνται προσπάθειες σε διαφορετικά στάδια σχεδιασμού και υλοποίησης των προγραμμάτων αυτών, έτσι ώστε οι διοικητικές διευθετήσεις και oι χρηματοδοτικοί μηχανισμοί να καταλήγουν σε ευέλικτη και εύκολη χρήση αλλά και να διασφαλίζουν τη διαφάνεια. Κατά την τρέχουσα διαδικασία συναπόφασης τόσο το Ε.Κ. όσο και το Συμβούλιο υποστηρίζουν την πρόθεση της Επιτροπής να επιτύχει αυτούς τους στόχους.» Ο Επίτροπος ανέφερε ως παράδειγμα την συμπερίληψη των προγραμμάτων Erasmus, Leonardo da Vinci, Comenius, και Grudtvig υπό τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα της «Δια Βίου Μάθησης». Ένα άλλο παράδειγμα στα πλαίσια του νέου προγράμματος Πολιτισμός 2007 είναι η πρόβλεψη για μια πιο ανοιχτή και προσιτή δομή με τρεις μόνο "στόχους" έναντι των οκτώ του παλαιού προγράμματος. Προβλέπεται η υλοποίηση των νέων εκπαιδευτικών και πολιτιστικών προγραμμάτων να δώσει την δυνατότητα σε μεγάλο αριθμό πολιτών να ωφεληθούν από ευκαιρίες γνώσης και έρευνας με συνθήκες ελεύθερης διακίνησης.

Στη δευτερολογία της κ. Παναγιωτοπούλου – Κασσιώτου, η οποία εξέφρασε το φόβο μείωσης κονδυλίων για τα προγράμματα αυτά παράλληλα με την απλοποίησή τους, ο Επίτροπος απάντησε: «Η χρηματοδότηση των νέων προγραμμάτων για τον πολιτισμό και τους τομείς κατάρτισης, παιδείας και εκπαίδευσης των νέων θα πρέπει να αυξηθεί, δεδομένου ότι έχουν ιδιαίτερη σημασία και σπουδαιότητα τόσο για κάθε άτομο ξεχωριστά, όσο και για το σύνολο των κοινωνιών μας. Αυτό, λοιπόν, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και κατά τις διαπραγματεύσεις για τις οικονομικές προοπτικές - ένα ιδιαίτερο επίκαιρο μήνυμα για την Αυστριακή Προεδρία».

Δεν υπάρχουν σχόλια: